Handelsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Danmark med Posten.
Generelle oplysninger:
Danmark med Posten
Kronborg Ladegårds Vej 50 2th
3000 Helsingør
CVR nr.: 42738921
Telefon: +45 2291 0674
E-mail: info@danmarkmedposten.dk
Betaling
Hos Danmark med Posten kan der betale med Betalingskort, herunder Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard og Maestro.
Beløbet hæves først, når varerne sendes fra Danmark med Posten. Der kan aldrig trækkes et større beløb godkendt ved købet.
Hvis det ønskes at betale med bank overførelse, så kontakt info@danmarkmedposten.dk
Moms
I webshoppen vil prisen altid fremgå både uden og med DANSK moms. Gældende lovgivning kræver at prisen er opgivet både med og uden dansk moms.
Ved varer der skal leveres indenfor EU skal der dog svares leveringslandets momssats, ikke dansk moms. Når leveringslandet er indtastet udregnes den korrekte moms. Momsen betales til Danmark med Posten der står for momsafregningen med leveringslandet. De fleste EU lande har lavere momssats end Danmark.
Ved levering uden for EU, skal modtageren selv svare moms og told og købsprisen er derfor uden moms.
Told
Det er købers ansvar at sikre at det er tilladt at indfører de bestilte varer i modtagerlandet og det er købers ansvar at svare told, moms og andre udgifter i forbindelse med import.
Skulle pakken blive afvist af myndighederne ved import til modtagerlandet, vil det være muligt at returnere pakken til Danmark med Posten. Dog vil alle forsendelsesog retur omkostninger påfalde køberen. Ved returnering overføres varens værdi tilbage til køberen fratrukket evt omkostninger.
Vær opmærksom på det ikke er muligt at returnere fødevarer.
I EU er der ingen kendte restriktioner på import fra Danmark.
Fragt
Danmark med Posten sender til hele verden. Alle pakker forventes afsendt fra Danmark med Posten 1-3 hverdage fra bestillingen er modtaget.
Fragtomkostninger er aldrig inkluderet i prisen, men udregnes udfra leveringslandet. Når leveringslandet er indtastet vil der være mulighed for at vælge mellem mellem en eller flere fragtmuligheder alt efter lokation.
Der sendes ikke varer på køl. Købes der varer med kølekrav (f. eks. sild og ost) tager Danmark med Posten ikke ansvar for holdbarheden efter afsendelse. Det anbefales at køberen foretager en konkret vurdering om varen kan holde sig under transport, hvor der tages højde for feks årstid, leveringstid og varens beskaffenhed. Og at benytte express levering når der købes varer med kølekrav.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i webshoppen. Perioden regnes fra den dag køberen modtager ordren.
Køberen kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.
Fortrydelse skal anmeldes til Danmark med Posten senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal køberen senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@danmarkmedpostendk.
I meddelelsen skal køberen gøre tydeligt opmærksom på, at man ønsker at benytte fortrydelsesretten. Ønsker køberen at sende varen retur skal den sendes til:
Danmark med Posten
Kronborg Ladegårds Vej 50 2 th
3000 Helsingør
Køberen skal sende ordren retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at der er gjort brug af fortrydelsesretten. Køberen skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når der returneres, er køberen ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Køberen bærer risikoen for returvaren, indtil den er kommet retur til Danmark med Posten. Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Alle former for fødevarer (alle former for mad, slik, drikkevarer, konserves og tørvarer betegnes for fødevarer)
– Aviser, tidsskrifter eller magasiner
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Reklamationsret
Ved køb hos Danmark med Posten gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at køberne har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis reklamationen er berettiget, betyder det, at køberen enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
For varer med begrænset holdbarhed er klagemuligheden afgrænset af den holdbarhedsperioden.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Køberen skal reklamere i “rimelig tid” efter opdagelse af manglen/fejlen. Danmark med Posten vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Danmark med Posten
Kronborg Ladegårds Vej 50 2th
3000 Danmark
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes køberen medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til opfyldelse af refusionen.
Tilbagebetaling
Fortryder køberen sit køb, får denne det betalte beløb retur, fratrukket fragt. Dog kan køb af fødevarer ikke fortrydes.
I tilfælde af en værdiforringelse, fratrækkes denne købsbeløbet.
Alkohol
Iflg. Dansk lovgivning skal personener være minium 18 år for at købe alkohol over 16,50%. For køb af alkohol under 16,50% skal personen være fyldt 16 år.
Ved køb af alkohol er der køberens eget ansvar at sikre at det er tilladt at indføre den pågælende type alkohol til leveringslandet. Danmark med Posten er ikke ansvarlig hvis en pakke bliver tilbageholdt grundet den indeholder alkohol og Danmark med Posten vil ikke yde nogen for for erstatning for pakker der ikke kan leveres eller dække nogen ekstra omkostninger i den forbindelse.
Inden for EU er der ingen kendte restriktioner på at indfører alkohol fra Danmark.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@danmarkmedposten.dk